Atacurile cu link-uri malițioase care se propagă prin intermediul mesajelor pe rețelele social media, au revenit. Este vorba de o campanie de transmitere a unor mesaje-capcană cu textul „seamănă cu tine”, „apari în acest video” sau „tu ești în videoclip”.

 Mesajele primite de utilizatorii români sunt în română sau engleză și conțin de regulă un link malițios, pe care expeditorul pretinde a fi un video sau o poză în care apare persoana căreia i-a transmis mesajul. Este doar o metodă de a stârni curiozitatea utilizatorului și a-l determina să dea click.

De obicei, accesarea link-ului nu afișează nimic pe dispozitiv, dar poate duce la pierderea accesului pe contul de social media folosit în acel moment. În alte cazuri, redirecționează utilizatorul către o pagină de phishing care arată similar cu cea de autentificare Facebook, dar cu un domeniu total diferit.

În cazul în care ați făcut click pe acel link sau vedeți că din contul dumneavoastră s-au transmis astfel de mesaje, echipa Directoratului Național de Securitate Cibernetică recomandă:

1. Schimbați imediat parola contului de Facebook și să activați autentificarea în 2 pași (2FA)

2. Vă asigurați că nu au fost acordate permisiuni unor aplicații terțe din Facebook. Pentru asta, este necesar să vă logați în contul de Facebook și să navigați la categoria Settings & Privacy (Setări și Confidențialitate) și apoi Settings (Setări). Ulterior, mergeți către categoria Permissions (Permisiuni) și apăsați pe Apps and Websites (Aplicații și Site-uri), pentru a verifica la ce aplicații ați oferit acces.

Eliminați acele aplicații pe care le considerați suspecte. Apăsați pe aplicația respectivă, apoi pe butonul de Remove (Elimină) pentru a vă proteja contul de accesul neautorizat la aplicații terțe suspecte.

3. Verificați aplicațiilor instalate pe dispozitiv, pentru a vă asigura că nu au fost adăugate unele noi, necunoscute.

4. Verificați setările de confidențialitate, pentru a vă asigura că nu există modificări, acordând atenție sporită aplicației Facebook și locațiilor pe care nu le recunoașteți, unde contul dvs. de social media apare ca fiind logat.

5. Scanați dispozitivul cu o soluție de securitate (antivirus). 

Related Posts