Comisia Europeană merge mai departe cu planul de impozitare al mașinilor electrice din China, argumentând că acestea beneficiază în mod incorect de subvenții guvernamentale. Tarifele vamale provizorii au ajuns până la 37,6% pentru autoturismele verzi din China, iar Beijingul a depus o plângere la Organizația Mondială a Comerțului.
Executivul de la Bruxelles care supervizează politica blocului european în materie de comerţ, a propus o taxă suplimentară a vehiculelor electrice construite în China în următorii cinci ani, pentru a contracara subvenţiile chineze pe care le consideră o practică neechitabilă a statului chinez faţă de producătorii din Europa. Potrivit Comisiei Europene, capacitatea de producţie neutilizată a Chinei de trei milioane de vehicule electrice pe an, care trebuie exportate, este de două ori mai mare decât piaţa UE. Având în vedere tarifele de 100% impuse de Statele Unite şi Canada, cea mai evidentă piaţă de desfacere pentru aceste vehicule electrice este Europa.
Zece state membre UE au susţinut tarifele impuse, cinci au votat împotrivă, iar 12 s-au abţinut. Premierul Viktor Orban a anunțat că Ungaria respinge noile măsuri, avertizând că tendința Europei către protecționism ar putea distruge economia Uniunii Europene.
În continuare, Comisia Europeană va continua discuţiile cu Beijingul pentru a găsi o soluţie alternativă.