Deputații au adoptat marți, 8 martie, un proiect de lege prin care reglementează statutul personalului contractual care, în perioada stării de alertă, a fost încadrat pe perioadă determinată.
Astfel, aceștia au ocazia să se angajeze pe perioadă nedeterminată dacă participă la un concurs.
Prin legea adoptată astăzi se acordă posibilitatea, pentru personalul din unităţile sanitare cu paturi, serviciile de ambulanţă, direcţiile de sănătate publică, instituţiile de asistenţă socială, încadrat fără concurs pe perioadă determinată, pe posturi de execuţie, în perioada stării de alertă, de a ocupa pe durată nedeterminată acelaşi post în cadrul unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, prin promovarea unui examen organizat anterior încetării contractului individual de muncă.
”Ministerul Sănătății şi unitățile aflate în subordinea şi/sau în coordonarea acestuia, Ministerul Afacerilor Interne şi unităţile şi instituțiile aflate în subordinea, în cadrul şi/sau în coordonarea acestuia, autorităţile administraţiei publice locale şi ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi instituţiile publice de asistenţă socială,
organizează examen, în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic, a ocupat, fără concurs, posturi de execuţie pe perioadă determinată”, potrivit unui amendament adoptat.
Aceste concursuri se pot organiza în termen de 90 de zile de la publicarea legii în Monitorul Oficial.