Strategia Națională pentru Educația Continuă a Adulților 2024 – 2030 a fost adoptată de Guvernul României și are în vedere activități de învățare (formală, non-formală și informală), atât cu caracter general, cât și cu caracter vocațional.
În acest mod pot fi îmbunătățite perspectivele de angajare, dezvoltarea personală și profesională și achiziția de competențe. Pentru 2030, România și-a stabilit ca obiectiv o rată de 17,4% de participare a adulților (25-64 ani) la învățarea pe tot parcursul vieții. Acest procent este de trei ori mai mare decât rata de participare înregistrată în 2022, respectiv 5,4%.
Acest tip de educație este deschis oricărei persoane care dorește să dobândească, să-și actualizeze, să-şi finalizeze sau să-şi extindă capacitățile, cunoștințele, abilitățile, aptitudinile şi competențele, pentru dezvoltarea personală şi profesională, în cadrul unor diverse tipuri de instituții de educație formală și non-formală.
Ministerul Educației va conlucra cu instituțiile/organizațiile responsabile și/sau interesate de implementarea strategiei (autorități publice centrale și locale, societatea civilă, ONG-uri, mass-media, companii private etc.). De exemplu, ministerul Educației va colabora cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale pentru obiectivele complementare cu inițiativele acestuia din urmă.
De asemenea, are responsabilitatea furnizării de date și informații cantitative și calitative inclusiv prin intermediul instituțiilor aflate în coordonare/subordonare, cu privire la atingerea obiectivelor Strategiei, colaborând permanent și asigurând transparență, pentru evidențierea impactului acțiunilor întreprinse în facilitarea implementării strategiei.
Strategia națională privind educația continuă a adulților 2024-2030 implică activități ce vor fi finanțate conform prevederilor legale și în limitele strategiei fiscal-bugetare în vigoare.